6 biznis lekcija jednog od najbogatijih Balkanaca

0

Sredinom oktobra u knjižarama se pojavila druga knjiga osnivača Delta Holdinga Miroslava Miškovića, pod nazivom “Tajne zanata”.

Nakon knjige “Ja, tajkun” i ova je izazvala veliku pažnju javnosti. Kako su obavijestili iz kompanije u štampi je već drugo izdanje knjige.

Za razliku od “Ja, tajkun” koja je neka vrsta autobiografije jednog od najbogatijih ljudi na Balkanu, “Tajne zanate” predstavljaju neku vrstu biznis bukvara.

Namenjena je svima onima koji su “duboko” u biznisu ili tek počinju, ali nudi savjete i onima koji tek stvaraju karijeru.

Kroz 33 priče Mišković govori o stvaranju, građenju i prodaji biznisa, o liderima, mladima, budućnosti.

Bonitet.com izdvojio je (samo) šest biznis lekcija Miroslava Miškovića.

Kupi – prodaj

“Iako je uvriježeno mišljenje da je osnovni postulat trgovine i čitavog biznisa kupiti jeftino i prodati skupo, ja zastupam drugačiji pristup. Smatram da je najbolje kupiti skupo jer si onda gotovo siguran da si kupio dobro.”

O promjenama

“Nije logično da jedan biznis držiš 30 godina i da ga pritom ne mijenjaš. Čak i ako je taj biznis najbolji i najuspješniji, mijenja se tržište na kome radiš. Ili ćeš propasti, ili će te prestići drugi.”

Start i finiš

“U mladosti sam se aktivno bavio atletikom, sprinterskim disciplinama. Taj sport me naučio koliko je važan dobar start, koji donosi prednost u prvih deset metara. Ali pobjeda se osvaja na stotom metru. Start je najčešće stvar talenta, pobjeda je isključivo stvar posvećenosti i treninga.”

O neodlučnim liderima

“Uvijek govorim da je i loša odluka bolja nego da odluke nema. Odlaganje rješenje i ostavljanje stvari u nejasnom stanju u poslu je nedopustivo. Prelomiti u situaciji koja traži odluku ozbiljan je test za jednog poslovnog čovjeka.”

Vizija

“Ne vjerujem u biznis koji nema viziju. Posao bez vizije nema svoj smisao. Vizija bez strategije je rizična, a strategija bez taktike neefikasna.”

Šahovska partija

“Rezultat šahovske partije se broji na kraju. U njoj je nekad potrebno podnijeti žrtvu da  bi se ostvario dugoročni cilj. Nekad je žrtva pješak, a nekad i figura veće vrijednosti.”