Emocionalna inteligencija određuje sposobnost pojedinca da vlada svojim osjećajima, vodi druge ljude i postiže društveni uspjeh. Po mnogim istraživanjima, emocionalna inteligencija se veže za uspjeh jednako koliko i visoka mentalna inteligencija.
Iako nismo svi rođeni sa visokom emocionalnom inteligencijom, za razliku od „IQ-a“, na emocionalnoj inteligenciji možemo raditi i znatno je povećati.
Kako znati da neko ima visoku emocionalnu inteligenciju? Evo 4 znaka koja bi mogla pomoći.
Primaju kritiku bez negiranja i izlika
Jedan od obilježja visoke emocionalne inteligencije je samosvjesnost, mogućnost da razumijemo što nas čini sretnima, ljutima, što nas demotivira a što inspirira.
Osoba sa visokim EQ-om, iako svjesna svojih kvaliteta, svjesna je i svojih pogrešaka. Kada si svjestan svoje pogreške, puno je lakše reagirati na kritiku.
Kada vam neko želi uputiti kritiku, najčešće želi da iz toga nešto naučite ili promijenite, stoga će sigurno cijeniti kada vidi ste svjesni toga i da prihvaćate pogrešku.
Osoba visoke emocionalne inteligencije neće doživjeti visoku emocionalnu nestabilnost kada čuje kritiku već će razmišljati što je mogla učiniti da izbjegne pogrešku, prenosi Poslovni puls.
Otvorenog su uma
Osobe sa visokom samosvjesnošću i EQ-om slušaju o ljudima i situacijama bez puno osude i predrasuda. Takve osobe neće odbaciti i kritizirati neku ideju čisto zato jer se kosi sa njihovim stajalištem ili razmišljanjem.
Baš zbog takvih reakcija i razmišljanja, primijetiti ćete da kod osoba sa visokim EQ-om ljudi često idu po savjete i ideje.
Dobri su slušači
Kako se u paragrafu prije da naslutiti, dobre sposobnosti slušanja imaju ljudi koji mogu razdvojiti ljudske dojmove od činjenica, te predrasude od kvalitetnih zaključaka. Ljudi sa visokim EQ-om mogu prepoznati koje emocije ih sputavaju da priču saslušaju objektivno, te stoga lakše dati konstruktivnu kritiku i pogled na neku situaciju ili problem.
Izvinu se kada su u krivu
Ljudi visokog EQ-a neće trošiti previše vremena kako bi dokazali da su pravu kada shvate da su u krivu. Umjesto da traže izlike, oni nude jednostavan i iskren odgovor ili ispriku za svoje pogreške. Oni se ne libe reći „oprosti pogriješio sam“ i ponuditi neku vrstu iskupljenja ili boljeg rješenja.