Premijer Hrvatske Andrej Plenković, nedavno je kazao da će Europska komisija (EK) iduće sedmice dovršiti sve interne procedure za sufinansiranje projekta izgradnje Pelješkog mosta, te da će Hrvatska za to iz EU budžeta dobiti 357 miliona eura.
Ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije (EU) u Vladi Hrvatske Gabrijela Žalac rekla je da je ceremonija potpisivanja 7. juna u Briselu.
Gradnja tog mosta godinama je bila predmet spora BiH i susjedne Hrvatske zbog opasnosti da bi most mogao narušiti pravo naše države na izlaz ka otvorenom moru.
Prema informacijama koje dolaze iz Hrvatske, nakon izgradnje ovoga mosta, svi oni koji žive u Dubrovačko-neretvanskoj županiji u Hrvatskoj, više neće morati prelaziti preko teritorija BiH, te će na taj način gužve na prijelazima u Neumu postati prošlost.
Iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH za Radiosarajevo.ba su kazali da je sve dogovoreno u vezi s tehničkim karakteristima ovoga mosta koje su bile sporne, i na osnovu kojih bh. strana nije dala saglasnost za izgradnju Pelješkog mosta.
“Na sastanku Stručnih grupa Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine o osiguranju neškodljivog prolaska ispod budućeg mosta Kopno-Pelješac, održanog u Sarajevu 7. deccembra 2016. godine, prihvaćen je prijedlog bh. stručne grupe o dimenzijama plovnog puta koji podrazumijeva širinu plovnog puta od 200 metara te visinu svijetlog otvora od 55 metara”, kazao je Igor Pejić, sekretar Ministarstva komunikacija i prometa BiH.
Prema njegovim riječima, širinom ovog plovnog puta mogu ploviti svi brodovi koji mogu ući u prostor Jadranskog mora.
Međutim, interesantno je to da Vijeće ministara Bosne i Hercegovine još uvijek nije verificiralo zaključke Stručnih grupa po pitanju ovoga mosta.
“Njihovo dostavljanje Vijeću planirano je u sljedećem razdoblju”, dodao je Pejić.
Prema projektnoj dokumentaciji, kako je najavljeno iz Vlade R. Hrvatske, izgradnja mosta sastoji od tri faze, odnosno izgradnje samoga mosta dužine 2,4 km, izgradnje pristupnih cesta u dužini od oko 12 km, dok je treća faza izgradnja stonske obilaznice.
Kako je rekao Igor Pejić, u septembru ove godine očekuje se odabir izvođača radova, a nakon toga i početak radova.
“Dovršetak gradnje cjelokupnog projekta: mosta Kopno – Pelješac, pristupnih cesta i stonske obilaznice planiran je do 2021/2022. godine”, zaključio je.
Tehničke karakteristike mosta:
- 2.440 metara iznosit će dužina mosta
- 33 metra visina 6 centralno postavljenih armiranobetonskih pilona
- 55 metara visina plovidbenog profila
- 2 saobraćajne trake zajedno sa zaustavnom
- 420 miliona eura vrijednost investicije
(Izvor: Radiosarajevo.ba)