Još proljetos iz jednog oglasa javne nabakve dalo se iščitati da hrvatska INA, umjesto na strateški projekt izgradnje biorafinerije u Sisku, a koja je uz Rimčevo autonomno vozilo i jedan od dva najvrjednija projekta u NPOO-u, kani fokus usmjeriti na jedno drugo vrijedno ulaganje – u postrojenje za proizvodnju bioplina i biometana.
Vrijednost tog ulaganja procijenjena je na 40 miliona eura, a prije dvije sedmice za taj novi projekt INA je poduzela i prvi konkretan korak – Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja podnijela je zahtjev za ocjenu potrebe procjene utjecaja na okoliš.
– INA u Sisku trenutno razvija projekt proizvodnje bioplina/biometana uglavnom iz poljoprivrednih ostataka. Riječ je o održivom projektu koji je iznimno važan za nas, ali i za nastavak transformacije industrijske lokacije u Sisku u centar za obnovljive izvore energije – ističu u INA-i.
Osim postupka oko utvrđivanja utjecaja na okoliš, kako je potvrđeno za Poslovni.hr u naftnoj kompaniji, projekt je još u fazi odabira izvođača za projektiranje i izgradnju postrojenja, te ishođenja nužnih internih suglasnosti za realizaciju projekta.
Prema dokumentaciji koja je dostavljena Ministarstvu gospodarstva, već je detaljno utvrđen plan saradnje s dobavljačima sirovine, i to s lokalnim poljoprivrednicima u krugu 50 kilometara od sisačke rafinerije, od kojih će se otkupljivati ostatke iz njihove proizvodnje, od gnoja, slame i kukuruzovine, te razne vrste biorazgradivog otpada. Planirana je i obrada biorazgradivog industrijskog otpada.
Obradom takvih materijala kroz postupak anaerobne digestije proizvodit će se bioplin i digestat, a maksimalan kapacitet obrade predviđen je na oko 165 tona na dan. Proizvedeni biometan sastojat će se od 97 do 98 posto metana, a digestat iz proizvodnje moći će se reciklirati ili koristiti kao ekološki prihvatljivo gnojivo u poljoprivredi.
U dokumentaciji projekta navodi se i kako se isporuka stlačenog biometana planira provoditi isključivo u plinski sistem Plinacroa.