Facebook je upravo najavio Marketplace, svoju novu aplikaciju za trgovinu i razmjenu na ovoj društvenoj mreži.
Facebook u svom saopštenju navodi da ljudi osim povezivanja sve više koriste društvenu mrežu upravo u tu svrhu, što potvrđuju i statistikom prema kojoj 450 miliona ljudi svaki mjesec posjećuje Facebook grupe kreirane upravo za kupnju i prodaju različitih proizvoda, od odjeće i obuće, preko namještaja i kućanskih aparata i elektronike do automobila.
Već se mogu čuti procjene da ovaj mali oglasnik ima ozbiljan potencijal za otimanje priličnog broja korisnika online platformama poput Ebaya ili Craiglista kojima su mali oglasi osnovna djelatnost.
Odmah znate s kime trgujete
Marketplace će u sljedećih nekoliko dana biti dostupan korisnicima u Sjedinjenim Državama, Velikoj Britaniji, Kanadi, Australiji i Novom Zelandu, a zatim se širiti na ostatak svijeta. Konkretno, Marketplace će funkcionisati na način da vam Facebook u feedu prikazuje oglašene predmete koji vas zanimaju i koje možete kupiti od ljudi koji se nalaze u vašoj neposrednoj blizini.
Integracija s Messengerom omogućit će jednostavnije povezivanje s ljudima na čiji se oglas želite javiti, a golema prednost Facebooka u odnosu na sve druge anonimne oglasnike jest to što ćete preko Facebooka lakše steći nekakav dojam o osobi s kojom trgujete.
Pad vrijednosti dionice eBayja
Nažalost, Marketplace nema sistem obostranog ocjenjivanja kupca i prodavača. U prvoj verziji nije predviđena opcija online plaćanja ili dostave, kao ni integracija sa stranicama koje na Facebooku koriste kompanije za promociju proizvoda ili djelatnosti, no to sasvim sigurno neće tako ostati zauvijek, jer bi Facebook otvaranjem pozicija za sponzorisane oglase otvorio novi pozamašni kanal prihoda od oglašavanja.
Da su ulagači na Wall Streetu situaciju s Facebookovim malim oglasnikom shvatili vrlo ozbiljno, potvrđuje i činjenica da je cijena dionice Ebaya nakon objavi ove vijesti pala za 3,5 posto na 31,30 dolara.
Ovo je drugi pokušaj Facebookovog stvaranja online kupi-prodaj platofrme za lokalne zajednice. Prva verzija Marketplacea uvedena je prije devet godina, kao lista stvari za prodaju, stanova, poslova i slično. Kako nije ostvarila puni potencijal, Facebook je prvi Marketplace prebacio na e-commerce platformu Oodle. Drugi pokušaj krenuo je prošle godine uvođenjem opcije For Sale, odnosno na prodaju u Facebook Grupama, na čemu bi trebao izrasti novi Marketplace. (Telegram.hr)