Veoma je vjerovatno da nemate priliku da svakodnevno čujete priču o tome kako je veoma uspješna i vrijedna kompanija pokušala da dokaže da menažeri nisu bitni, te da se posao i bez njih može završiti.
Upravo ovo je učinio Google sa projektom Oxygen, 2002. godine. Ili je pak, pokušao.
Ova kompanija pokušala je da uvede organizaciju koja ne bi uključila niti jednog menadžera. Eksperiment je trajao nekoliko mjeseci, a za to vrijeme zaposleni su ostali bez bilo kakvih uputstava i vođstva za njihove najosnovnije potrebe.
Google se potom trudio da problemu priđe s druge strane. Naime, iz kompanije su razmišljali koja su uobičajena ponašanja koja imaju njihovi najbolji menadžeri.
Smislili su spisak od osam osobina, a kasnije su dodali još dvije. Ovo je 10 karakteristika za koje Google vjeruje da prave najbolje menadžere.
Sudeći prema Googleu, najbolji menadžeri znaju kako da…
-
Budu dobri treneri
Ili brinete o svojim zaposlenima, ili vas nema. Ako vam je stalo, uložićete vrijeme i energiju da pomognete zaposlenima da postanu bolja verzija sebe. To je 50 posto onoga što je neophodno da budete dobar trener.
Druga polovina je da pomažete, a ne namještate. Pitajte dobra pitanja, ne dajte samo odgovore. Proširite im vidike.
-
Osnažuju tim i ne “mikromenadžuju”
Apsolutno niko ne voli mikro upravljanje (stil upravljanja kojim menadžer pažljivo posmatra/kontroliše/podsjeća na rad svoje podređene ili zaposlene). Istraživanje eksperata za osnaživanje Grečena Spicera sa Univerziteta u Mičigenu pokazuje da su ohrabreni zaposleni zadovoljniji poslom i posvećeniji, što povećava radnu snagu i motivaciju. Takođe, supervizor koji osnažuje je viđen kao uticajniji za svoje zaposlene.
-
Stvaraju inkulzivno okruženje, pokazujući zabrinutost za uspjeh i dobrobit
Individualno ispunjenje je često zajednički napor. Ljudi su veoma radosni kada su dio pobjedničkog tima. Najbolji menadžeri bude duh korporacije i međuzavisnost.
-
Bude produktivnost
Ozbiljno shvatite produktivnost svojih zaposlenih i pružite im mogućnost da budu produktivni, svodeći broj procesa na minimum.
-
Dobro slušaju
Najveći problem u komunikaciji je iluzija da se ona dogodila. To se često dešava zbog nedostatka napora od strane komunikatora.
Investirajte u komunikaciju i brinite dovoljno da biste saslušali.
-
Imaju jasnu viziju za tim
Bez jasnog cilja, zaposleni često umiju da zalutaju. Uključite zaposlene u izgradnju te vizije/strategije, nemojte samo da ih usmjerite.
-
Podržavaju razvoj karijere i razgovaraju o koracima
Najbolji menadžeri brinu o karijeri i razvoju svojih ljudi onoliko koliko im je stalo do njihove vlastite. Ljudi žude za povratnim informacijama. I dugujete im to. Ljudi ne rade na postizanju numeričkih ciljeva. Oni rade na tome da unesu smisao u svoj život, a smisao dolazi iz ličnog rasta i razvoja.
-
Budu stručni da savjetuju tim
Google želi da njegovi menadžeri posjeduju ključne tehničke vještine (poput programiranja, npr.) kako bi menadžeri mogli da podjele svoje iskustvo. Dakle, nadogradite svoju stručnost. Ostanite u toku sa industrijskim trendovima i čitajte sve što možete.
-
Sarađuju
U globalnom i udaljenom poslovnom svijetu, vještine saradnje su od suštinskog značaja. Saradnja se postiže kada svaki član tima osjećaj odgovornost i međuzavisnost sa kolegama. Ništa nije destruktivnije za tim od lidera koji ne želi da sarađuje. To stvara vibraciju “zavisi samo od nas” koja ubija produktivnost i rezultate.
-
Donose snažne odluke
Alternativa je neodlučnost, koja paralizuje organizaciju, stvara sumnju, nesigurnost, nedostatak fokusa, pa čak i ogorčenost.
Snažne odluke potiču iz snažnog osećaja samopouzdanja i uvjerenja da je odluka, čak i ako se dokaže da je pogrešna, bolja od nijedne.
Izvor: BIZlife