Krah Agrokora ne predstavlja samo propast jedne korporacije već, prema svemu sudeći, i kraj hrvatske dominacije u BiH kada je riječ o maloprodaji.
Ta dominacija se ogledala u tome da je Konzum, kao ključna kompanija, držao najveći broj atraktivnih lokacija i bio lider na tržištu BiH, a na policama uglavnom forsirao hrvatske proizvode.
To se odnosi na proizvode kompanija koje su u vlasništvu Agrokora, kao što su Zvijezda, Jamnica, Ledo, PIK ili Belje, ali i drugih hrvatskih kompanija kao što su Saponia, Kraš, Vindija, Podravka, Dukat ili Franck.
Riječ je o kvalitetnim i dobro brendiranim proizvodima koji će i dalje biti dobro prihvaćeni u BiH, ali, ukupno gledajući, vjerovatno neće imati dominaciju kao u prethodnom periodu.
Treba napomenuti da je krajnji ishod sudbine Agrokora i dalje neizvjestan, ali da će kompanija vjerovatno morati biti rasparčana i „prodata u dijelovima“ kako bi se pokrio dug koji iznosi čak 60 milijardi kuna, odnosno 12 milijardi maraka.
Sam Konzum je svakako izgubio dominantan položaj u BiH a njegova pozicija svakim danom se sve više urušava, dok Bingo i drugi bh. lanci osvajaju sve veći procenat tržišta.
Je li Bingo ‘Bosanski Agrokor’
Upravo je kompanija Bingo najbliže onome što bi se moglo nazvati „Bosanskim Agrokorom“.
Ne samo da već ima 42 posto udjela u maloprodajnom tržištu, s tendencijom daljeg rasta, već skoro svaki dan na tržište izbacuje poneki novi vlastiti proizvod.
Bingo već na tržište plasira ove vlastite proizvode: vodu, vino, mlijeko, meso, jaja, voće i povrće, grickalice, kafu, šećer, kačap, namaze, čips, smoki, pelene, rižu, napolitanke itd.
Bingo je vlasnik fabrike Corn Flips u Srebreniku i fabrike za preradu voća i povrća Semberka u Bijeljini, kao i nekoliko farmi. Osim toga, ostvaruje sve bolju saradnju sa drugim bh. proizvodnim kompanijama.
Tako se, naprimjer, na tržištu pojavio brend pelena Bebano koje nose Bingov žig a proizvodi ih Violeta iz Gruda. Bingovu vodu puni kompanija Meli iz Kladnja, a mlijeko i šećer proizvodi nekoliko kompanija širom BiH, uključujući oba entiteta i distrikt Brčko.
Bingov kečap proizvodi kompanija Mladegs pak iz Prnjavora poznata po brendu Bonito.
Osim Binga, svoju poziciju sve više jača AS Group iz Tešnja, u čijem su sastavu Vispak, Klas, Sprind i Oaza, a koji je nedavno kupio dio Agrokomerca i najavio pokretanje ugašenih brendova.
Tu su i druge kompanije iz BiH koje preuzimaju dominaciju na tržištu u više segmenata, Bimal, Violeta, Tešanjski kiseljak, Mlijekoprodukt, Vitinka, Madi itd.
Proizvodnja u BiH sasvim sigurno jača, a domaći trgovački lanci Bingo, Hoše, Amko i drugi nude mogućnost plasmana bh. proizvoda.
Hoše komerc također ima liniju svojih proizvoda i ostvaruje godišnje prihode od 64 miliona KM.
Osim toga, sve više se budi svijest građana o važnosti kupovine domaćih proizvoda.
Ono na čemu se u narednom periodu mora raditi jeste jačati kvalitet ali i brendirati što veći broj domaćih proizvoda.