Evo koliki je apetit Mercatora u BiH i može li u top 5

0

Slovenska kompanija Mercator naredne godine očekuje prihode u Bosni i Hercegovini od oko 240 miliona maraka, zaključuje BiznisInfo na osnovu današnjeg saopštenja ovog lanca u Ljubljani.

Naime, Mercator je saopštio da naredne godine očekuje ukupne prihode od 2,4 milijarde eura, ne iznoseći cifre za pojedinačna tržišta na kojima posluje.

No, dalje u saopštenju kompanija navodi koji procenat prihoda očekuje od pojedinačnih tržišta. Kako se navodi, planirano je da iz BiH pristigne 5,1 posto ukupnih prihoda Mercatora. Kada se to izračuna, dođe se do brojke od oko 240 miliona maraka.

Naravno, u ovom trenutku nije poznato da li će Mercator uspjeti ostvariti taj cilj. Ako uspije u tome, postavlja se pitanje hoće li to biti dovoljno za ulazak u prvih pet trgovinskih lanaca po veličini.

Prema podacima koje je BiznisInfo ranije objavio, ovo je pet najvećih trgovinskih lanaca u BiH, rangirani po prihodima u 2016. godini:

  • Bingo 915 miliona KM
  • Konzum 751 miliona KM
  • Fis 337 miliona KM
  • Tropik 208 miliona KM
  • Robot 182 miliona KM

Pri tom treba imati na umu da tržište bilježi konstantan rast i da se svi ovi lanci razvijaju, pa je razumno vjerovati da će ove i naredne godine ostvariti znatno veće prihode u odnosu na 2016.

Jedini lanac koji će zabilježiti znatno manje prihode je Konzum, djelimično zbog prepuštanja 83 prodavnice Mercatoru.

Kako smo jučer pobjavili, Konzum je za deset mjeseci ove godine imao prihode od oko 450 miliona KM, što znači da će ove godine vjerovatno zadržati drugu poziciju, što se ne može garantovati za 2018.

Bingo će sasvim sigurno ostati tržišni lider i imat će najbrži rast, s obzirom na brojne investicije u nove objekte. Bingo će ujedno postati prvi trgovinski lanac, ali i prva privatna kompanija u BiH, čiji su prihodi u jednoj godini premašili iznos od milijardu maraka, navodi se u analizi BiznisInfa. 

Tropik, najveći trgovinski lanac u Republici Srpskoj, nastavio je ove godine sa agresivnim širenjem u RS, ali je snažno zakoračio i na tržište FBiH, pa će sigurno zabilježiti znatan rast.

Isto se može konstatirati i za Robot, koji je nastavio širenje nedavnim otvaranjem objekata u Krajini.

Stoga ulazak u prvih pet lanaca, iako je moguć, neće biti nimalo lak zadatak za Mercator.

(Autor: BiznisInfo)