Bh. trgovinski lanci preuzeli su većinski udio na maloprodajnom tržištu od stranih kompanija.
Ovo je osnovni zaključak novog izvještaja vodeće svjetske kuće za istraživanje tržišta Euromonitor, koji je objavljen danas, a čije detalje BiznisInfo ekskluzivno prenosi.
U izvještaju o maloprodajnom tržištu u BiH u 2017. godini, navodi se da 7 od 10 vodećih trgovinskih lanaca na tržištu ima većinski domaći kapital.
– Na početku posmatranog perioda, taj broj je bio 5 od 10, s tim što je tada ukupni udio kapitala bio na strani međunarodnih lanaca, navodi se u izvještaju.
Dodaje se da je Bingo vodeći trgovinski lanac u BiH. Podsjetimo da je Bingo još 2016. preuzeo lidersku ulogu, a lani ju je još ojačao.
Kao ključni događaj iz prošle godine ocijenjen je “pad moćnog Agrokora”.
– Većina vodećih lanaca ima koristi od slabljenja Konzuma, a najviše je profitirao Bingo, stoji u izvještaju.
U dokumentu se navodi da je ukupna prodaja bila na rekordnom nivou a da je konsolidacija i dalje glavni trend.
Ostali trendovi su:
- Rast prosječne veličine prodavnica
- Moderni prehrambeni prodavači nadmašuju tradicionalne
- Prodaja ne-prehrambene robe raste brže od prodaje hrane
- Prodaja “izvan prodavnica” raste brže od prodaje u prodavnicama, od čega se najveći dio odnosi na internet prodaju. No, ova vrsta prodaje i dalje ima mali udio u ukupnoj prodaji.